Toyota Bank wdrożył nowy system bankowości internetowej
Już w kwietniu Toyota Bank Polska informował swoich klientów o rozpoczęciu prac zmierzających ku modernizacji bankowości internetowej. W tej chwili bank uruchomił już nowy system, który zapewnia czytelne menu i kafelkowy układ pulpitu. Wraz z systemem bank wdrożył również nowy sposób autoryzacji transakcji poprzez aplikację mobilną.
Toyota Bank Polska wdrożył nowy system bankowości internetowej, który zapewnia klientom przejrzysty wgląd w oferowane funkcjonalności. Kafelkowy układ gwarantuje m.in. wygodny dostęp do mini aplikacji. Dzięki niemu klienci banku mogą równie komfortowo korzystać z usług serwisu zarówno na smartfonie, jak i na tablecie.
Autoryzacja przez aplikację
Wraz z nowym serwisem bank wdrożył również nowy sposób autoryzacji transakcji. Od teraz klienci banku mogą realizować swoje działania przy pomocy aplikacji Mobilna Autoryzacja. Jest ona dostępna w Google Play oraz App Store. Narzędzie to przystosowano do wymogów większości urządzeń mobilnych wyposażonych w aktualne programowanie. W łatwy sposób może również zostać dostosowane przez bank do przyszłych potencjalnych wymogów z zakresu regulacji bezpieczeństwa.
Wymogi dyrektywy
Warto podkreślić, że od 14 września aplikacja mobilna będzie jedynym narzędziem Toyota Banku, które umożliwi autoryzację transakcji w ramach bankowości elektronicznej. Właśnie to rozwiązanie eksperci banku uważają bowiem za najbezpieczniejsze dla klientów oraz całkowicie zgodne z nowymi przepisami. Stosowane dotychczas tokeny oraz SMS-y nie zapewniają całkowitej ochrony ze względu m.in. na brak informacji o kwocie transakcji i danych odbiorcy. Jednak klienci Toyota Banku mogą zdalnie przeprowadzać czynności bankowe nie tylko poprzez bankowość elektroniczną. Mogą tego dokonać także poprzez telefoniczny kontakt w ramach automatycznego systemu telefonicznego i infolinii. Już od września większość usług może być realizowana także poprzez te kanały.
Wprowadzone zmiany to krok w kierunku spełnienia wymogów dyrektywy PSD2. Już bowiem 14 września tzw. podmioty TPP (Third Party Providers) za zgodą klienta będą mogły realizować usługi płatnicze bezpośrednio poprzez bankowość internetową. Nowe przepisy wprowadzą spore zmiany m.in. w procesie weryfikacji klienta. Prawo zobowiąże banki do stosowania mechanizmów tzw. silnego uwierzytelniania, co wpłynie na obniżenie ryzyka nieautoryzowanych transakcji płatniczych.
Zmiany wprowadzone przez Toyota Bank Polska to efekt dostosowania działalności instytucji do nowej dyrektywy PSD2. Bank z dużym wyprzedzeniem podjął ruchy mające na celu przygotowanie klientów na zmiany. Pierwsza informacja o planowanej zmianie systemu została wysłana już w kwietniu. Natomiast narzędzie spełniające wymogi dyrektywy zostały wdrożone w sierpniu.